Adéla nikdy neměla kořeny práce hluboko. Jak sama říká, byla takový kariérní chameleon.
Ostatně to dokládá i její životopis: nejdříve byla veterinární sestra, následně pracovala v marketingu a potom se přesunula do gastronomie jako baristka a časem vedoucí provozu restaurace. Dalo by se říct, že měla svoji kariéru zeširoka rozkročenou. „Začít někde od nuly je moje specialita a pro okolí jsem byla ztracený případ, který se nemůže kariérně najít,“ doplňuje Adéla.
To, že by mohla dělat v IT, ji nikdy nenapadlo. Mohla za to především její zkušenost s informatikou na střední škole, protože ji tento předmět na gymplu štval ze všech nejvíc. Podlehla tak častému stereotypu v době dospívání, že holky se k IT prostě nehodí. Zejména na střední škole jsou dívky v Česku právě onou nejvíce ohroženou skupinou, pokud jde o ztrátu zájmu o vědecko-technologické předměty, což potvrdil i průzkum společnosti Microsoft.
„Zakrnělý kariérní růst, stres z práce, nemožnost cestovat, omezené finance… a výzva byla na světě! “
Ještěže tento stereotyp, že ženy se na IT nehodí, naboural Adélin přítel, který jí řekl o tom, že fungujeme my – Czechitas. K tomu se přidala i řada okolností: zakrnělý kariérní růst, stres z práce, nemožnost cestovat, omezené finance… a výzva byla na světě!
Adéla se na podzim 2020 přihlásila na Digitální akademii: Testování, což pro ni bylo trochu děsivé. Skloubit čtyřměsíční kurz, tedy nějakých 300 hodin učení a plnění úkolů, s časově náročnou prací vedoucí provozu v restauraci se zdálo jako nemožné, a to jí navíc stále v hlavě vrtala myšlenka, jestli ji práce testerky vůbec bude bavit.
„Díky tomu, že byla Digitální akademie zčásti vedena online, odpadly mi starosti s dojížděním. Zdárně jsem čtyřměsíční studium dokončila a získala certifikát, který mi otevřel dveře do světa IT.“
Jenže aby získala práci svých snů, vyžadovalo to trpělivost. „Zpočátku jsem narážela na nedostatek zkušeností. Byla jsem bez práce a pokračovala v zasílání svých životopisů. V jednu chvíli jsem to chtěla vzdát a začala jsem přemýšlet o návratu do gastronomie,“ popisuje Adéla.
O práci testerky a možnosti cestovat
Adéla naštěstí vytrvala, nenechala se odradit prvotními neúspěchy a po třech měsících po absolvování Digitální akademie získala práci testerky. Po prohloubení svých znalostí ve firmě dostala nabídku na práci na dálku. „Remote work“ byla jejím velkým snem, který si ihned začala naplno užívat.
„S počítačem v batohu jsem procestovala část severní Itálie a po této zkušenosti jsem se rozhodla opustit svůj byt v Praze a koupit si jednosměrnou letenku na Kanárské ostrovy. Odtud jsem pokračovala do Portugalska a jižního Španělska.“
„Budou to dva měsíce, co jsem na cestách. Nejlepší na tom celém je ale i fakt, že i když trávím odpoledne surfováním a víkendy na výletech, vždycky se těším, až zase zasednu k práci, protože IT je prostě láska a ze všech prací mě baví nejvíc,“ uzavírá svůj příběh testerka Adéla Lavičková.
Zaujal tě Adélin příběh a chtěla bys i ty pracovat jako testerka?
Nepropásni svou příležitost a přihlas se do Digitální akademie! Více informací o studiu i o tom, jak ti Czechitas pomůže najít uplatnění, najdeš zde.
Další články na podobné téma:
- Co tě nejvíce zajímá ohledně Digitální akademie
- Digitální akademie Testování: Krok za krokem
- Holky, pozor! Rekvalifikace do IT je snazší, než si myslíte
- Nahradí roboti tvou práci?
- V Česku chybí kolem 14 000 IT odborníků. Pojď to s námi změnit!