Shrnutí minulého roku pomocí infografik
V roce 2018 se nám toho podařilo opravdu hodně. Tolik, že slova nestačí. Pojďme si proto naše společné úspěchy ukázat v číslech. Velké díky patří vám všem - účastníkům, partnerům, lektorům, dobrovolníkům, organizačnímu týmu - kteří jste nám pomohli je uskutečnit.
Workshopy a kurzy po celé ČR
Ve kterých městech jsme se mohli potkat?
K pokrytí všech krajů České republiky nám zbývají už jen poslední tři kraje! Chceme k vám dostat naše akce co nejblíže. V současné době pořádáme pravidelně vzdělávací akce v Praze, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích a Zlíně. I v roce 2019 budeme pokračovat v aktivitách #CzechitasGoLocal a vytvoříme dvě nové regionální pobočky: Olomouc a Mladá Boleslav.
Vzdělávali jsme ženy i děti
Kolik akcí jsme uspořádali pro ženy a kolik pro děti a mládež?
V minulém roce jsme se intenzivněji zaměřili i na IT vzdělání nové generace. Převážná část našich akcí byla sice stále uspořádaná na míru ženám, nicméně 10 % z nich jsme uskutečnili pod projektem Czechitas Nová Generace, který se zabývá vzděláváním dětí a mládeže.
V rámci Hodiny kódu (Hour of Code, viz modrý sloupec v grafu) jsme prostřednictvím online kampaně vyzývali učitele a rodiče, aby dle našeho jednoduchého návodu odučili své studenty/děti jednu hodinu základů programování. Ze zpětných vazeb jsme zjistili zapojení 3 421 dětí a mladistvých. Věříme, že ve skutečnosti jich bylo ale ještě více.
Témata jednodenních workshopů
O jaké workshopy byl největší zájem?
Největší zájem jsme zaznamenali u workshopů zaměřených na programování, tvorbu webu a datovou analýzu. Barevná část každého z obdélníků na obrázku představuje počet účastníků workshopů, šedá část pak doplňuje převis zájemců o daný typ vzdělávacích akcí. Znamená to, že více než 35 % z přihlášených jsme, vzhledem k omezeným kapacitám, museli odmítnout. Tento fakt poukazuje na skutečnost, že v dnešní společnosti je o IT vzdělání mezi ženami a dětmi velký zájem a my doufáme, že s vaší podporou budeme schopní v roce 2019 seznámit s IT světem zase o něco více z nich.
Témata dlouhodobých kurzů
Kolik žen a dětí se s námi pustilo do intenzivního vzdělávání?
Oproti 2017 jsme více než zdvojnásobili počet míst na dlouhodobých kurzech. Věříme, že pravidelné několikaměsíční vzdělávání má zásadní dopad na budoucí kariérní směřování absolventek, a proto na něj klademe velký důraz. Největší zájem byl o kurzy programování a o intenzivní tříměsíční školy datové analýzy - Digitální akademie: Data.
Ženy nově zaměstnané v IT
Kolika ženám jsme v minulém roce pomohli změnit práci?
Smysluplnost dlouhodobého vzdělávání jsme si ověřili i na statistice žen naším prostřednictvím zaměstnaných v IT. V roce 2018 jich byla téměř stovka, ze které tvoří zhruba polovinu absolventky jedné z našich Digitálních akademií. Investování času do vzdělávání se v IT vyplácí a tyto ženy si nově plní sen o kariéře v IT v oblastech jako web development, datová analýza, consulting, marketing a další.
Tým Czechitas
Kolik lidí se podílí na organizaci našich vzdělávacích akcí?
Může se to zdát neuvěřitelné, ale v roce 2018 pro vás Czechitas workshopy a kurzy připravovalo přes 400 lidí. Tímto bychom chtěli všem těmto ženám a mužům (letorům/kám, dobrovolníkům/icím, brigádníkům/icím, organizačnímu týmu), kteří s námi vzdělávají nové talenty v IT, moc poděkovat!
Fanoušci na sociálních sítích
Jak se rozrostla naše komunita?
Na Facebooku @czechitas je nás už přes 15 000. :) Druhou největší Czechitas sociální sítí je LinkedIn a za ním následují Instagram a Twitter. Novinkou roku 2018 byl vznik naší druhé facebookové stránky - Czechitas Nová Generace, která se svým obsahem zaměřuje na IT vzdělávání dětí a mládeže. Na konci roku jsme dosáhli čísla 800 followerů a jedeme dál.
Každý měsíc také rozesíláme vymazlené newslettery (s novinkami ohledně našich akcí a informacemi o dění v IT světě obecně) do více než 4 600 e-mailových schránek. Chceš být taky v obraze? K newsletteru se můžeš přihlásit zde.
Mediálních dosah
Kde se o nás v roce 2018 psalo a s jakým zásahem populace?
Během minulého roku zasáhly výstupy v médiích zmiňující naše aktivity 178,3 % české populace (GRP = Gross Rating Point).
Největší dosah jsme v médiích měli v dubnu, březnu a srpnu; především v článcích online a v tisku. Dohromady se jednalo o 294 výstupů - článků a rozhovorů v televizi či rádiu. Na nejzajímavější z nich se můžeš podívat v naší rubrice Napsali o nás.
Zajímalo by tě porovnání s rokem 2017? Souhrnné statistiky najdeš ve článku Czechitas rok 2017. Plány do roku 2019 objevíš ZDE a pro aktuálně vypsané IT kurzy doporučujeme navštívit náš kalendář. ;)