Naše Czechity markeťačky vyrazily na konferenci Newsfeed DAY. Jak se jim tam líbilo a co zajímavého se dozvěděly, se dočteš právě tady.
Každý týden si moc ráda přečtu highlighty z facebookového světa, které v pravidelných newsletterech rozesílá Newsfeed.cz. Když se nám pak v Czechitas naskytla příležitost zúčastnit se za podpory partnera Business Factory konference výkonnostního Facebook marketingu Newsfeed DAY, s nadšením jsem po ní skočila a nepustila. :)
S kolegyní Marťou jsme 17. dubna 2018 vstoupily do přednáškové místnosti se super pohodlnými červenými sedadly. Bylo plno a nad pódiem zářil nápis „Newsfeed DAY“ v kino-velikosti.
Během prvních přednášek jsme se seznámily s buzzword tohoto roku, kterým je „Stories“ a uvědomily jsme si, jak zásadní je neustále objevovat a osvojovat si nové formáty reklam, využívat neotřelých kreativ a nebát se být jiní. Důraz byl v přednáškách kladen jak na kampaně zaměřené na výkon, tak i na ty s cílem zvýšení povědomí o značce. Mluvilo se o propojování onlinu s offlinem v kontextu Facebooku, o Messenger botech, tipech na zjednodušení reportingu, úskalích některých FB metrik a o mnohém dalším...
Obecně bylo znát, že se pořadatelé důsledně zaměřili na předávání konkrétních a v praxi využitelných znalostí, které byly navíc často demonstrovány na zkušenostech z case studies. A abych i já sama šla v jejich šlépějích, seznámím vás stručně s jednou přednáškou, která mě hodně zaujala.
Pavel Tekel z Facebooku mluvil na téma „Kreativa jako základní pilíř kampaně“. Za základní pilíř jeho přednášky se pak dá považovat video obsah, který je podle Pavla obsahem budoucnosti (a prakticky už i současnosti). Hodně se teď zamýšlím nad využíváním vertikálních videí – na sociálních sítích obecně, nejen na Instagramu. Světově totiž dnes už 90 % času na Facebook lidé stráví přes mobil, kde vertikální video zabere celou obrazovku uživatele, a má tedy i lepší potenciál zaujmout.
Pavel taky vytyčil 4 důležité body při vytváření kreativy: 1) capture, 2) design, 3) frame, 4) play.
Konkrétně pak radí: 1) zaujmout publikum co nejrychleji (v sekundách), 2) navrhovat videa tak, aby dávala smysl i při puštění bez zvuku, 3) mít na paměti zamýšlené zobrazení videa a přizpůsobit tomu jeho rozměry a 4) víc si hrát. :) Na to jsme myslím v Czechitas víc než připravení!
Jak píše Zuzka, konference Newsfeed DAY si nás získala od začátku. Karel Tlusťák a Pavel Tekel se hned ráno pořádně ponořili do facebookové a marketingové tematiky.
Pro mě byla vrcholem konference druhá poobědová přednáška. Ačkoliv hrozilo, že s plnými břichy naše pozornost klesne, skvělí řečníci nás dřímat rozhodně nenechali. Velice přínosný byl pro mě blok Olgy Szélesové, která mluvila o tom, jak smysluplně naplánovat kampaň s protichůdnými cíli.
V rámci jedné předvánoční kampaně se s vybranou firmou rozhodli nejen zvyšovat prodej, ale také rozdávat radost. Kampaň, do které byla zapojená i influencerka, jsem si z Vánoc velice dobře pamatovala, proto pro mě bylo zajímavé si poslechnout, kolik práce se skrývá za tím, aby nakonec vše vypadalo, tak jak to vypadalo (chápej: skvěle).
V Czechitas o influencer marketingu uvažujeme už delší dobu. Vzhledem k tomu, že letos pořádně rozjíždíme projekt Czechitas Nová Generece a stále více se věnujeme mládeži a dětem, hledáme nové způsoby, jak tuto cílovou skupinu oslovit. Influenceři jsou samozřejmě jednou z možností. S Olgou jsme si proto v rámci dalšího coffee breaku o této problematice podiskutovaly.
Koneckonců propojování lidí se stejným zájmem je další cíl konferencí, proto bychom ještě jednou chtěli moc poděkovat našemu partneru Business Factory za pozvání na jejich super inspirativní akci, za nové poznatky a kontakty.
Načerpaly jsme toho se Zuzkou opravdu hodně a věřím, že se některé zmíněné novinky projeví i na naší práci. :)