Přečti si o tématech projektů, které vypracovaly absolventky II. běhu školy datové analýzy v Brně.
Aby holky úspěšně dokončily naši tříměsíční školu datové analýzy – Digitální akademii, musely kromě absolvování výukových bloků navíc vytvořit a odprezentovat svůj závěrečný projekt. Tyto projekty účastnice vypracovaly ve spolupráci s mentory. Níže se můžeš podívat na obhájené projekty z II. běhu Akademie v Brně.
Využití bayesian structural time series modelu pro vyhodnocení dopadu kampaně na obrat eshopu
Srovnání nákladů a obratů e-shopu před a po zahájení marketingové kampaně a vyhonocení reálného dopadu kampaně na tyto proměnné.
Markéta Kněžínková
Analýza a vyhodnocení firemních webových stránek a PPC kampaní
Práce s Google Analytics a Google Adwords, orientování se v nich a porozumění poskytovaným údajům; identifikování dat, která by mohla být pro firmu zajímavá, nalezení jednotlivých vazeb mezi nimi; seznámení se s API pro Google Analytics v Power BI; importování dat do Power BI, případně chybějící data získat pomocí sestavy z Google Adwords; automatizace celého procesu; v případě potřeby pročištění dat; tvorba přehledného reportu, který bude dále sloužit pro potřeby firmy a jako předloha v případě zájmu zákazníka o analýzy z Google Analytics a Google Adwords.
Lucie Mifková
Automatická segmentace zákazníků na základě RFM analýzy
Studium principu RFM analýzy, zpracování podkladových dat pro RFM analýzu ve formátu csv nebo excel, navržení automatizovaného řešení, které umožní klasifikovat zákazníky podle RFM skóre a interpretace výsledků analýzy (kteří zákazníci jsou VIP, odpadlíci apod.).
Tereza Hrudková
Čtení Facebook Insights, jejich analýza a na základě výsledků provedená analýza úspěšnosti jednotlivých marketingových kampaní konkretního klienta na Facebooku v časovém horizontu několika měsíců. Následné doporučení klientovi správné strategie jeho dalšího chování a řešení kampaní vyplývající ze závěrů analýzy - jako například do jakých typů kampaní má smysl se pouštět, co má na základě analýzy největší efekt.
Ivana Matoušková
Analýza chování návštěvníků webových stránek
Analýza chování návštěvníků konkrétních webových stránek – na jaké sekce webu se návštěvníci zaměřují, z jakých zdrojů přicházejí a jak se liší chování mobilních uživatelů. Ze zjištěných poznatků vyvozena doporučení, jejichž aplikace by měla vést ke zvýšení návštěvnosti a spokojenosti návštěvníků, případně i k vyšším ziskům webu.
Markéta Glozarová
Automatizace vyhodnocování AdWords kampaní
Tvorba automatického reportingu pro uživatele Google AdWords, kteří nemají zdroje na placené nástroje, a následného sepsání návodu, aby daný proces mohl kdokoli využít.
Nikol Kupková
Sociokulturní analýza několika maloměst
Zjišťování, zda jsou nějaké rozdíly mezi maloměsty a v rámci jednotlivých maloměst - obyvatelé, vybavenost.
Kateřina Tomášková
Časosběrná analýza dat ze sociálních sítí
Poskytnutí uživatelům sociálních sítí nástroj pro vizuální reprezentaci efektivity a vlivu jejich aktivit.
Jana Fedrová
Srovnání efektu veganské, vegetariánské stravy a stravy obsahující maso na zdraví a kvalitu života
Metaanalýza existujících studíí, srovnání jejich výsledků, shrnutí a závěr.
Veronika Holcnerová
Naučit se číst ve Facebook Insights, analyzovat je a na jejich základě zanalyzovat úspěšnost jednotlivých marketingových kampaní konkrétního klienta na Facebooku v časovém horizontě několika měsíců (až půl roku). Následně na základě výsledků doporučit klientovi správnou strategii jeho dalšího chování a řešení kampaní. Jako například do jakých typů kampaní má pro něj smysl se pouštět - co mělo na základě analýzy největší efekt.
Ľubomíra Buricová
Tvorba dashboardu z dat v databázi LMS Moodle
Zpřístupnění přehledným a pochopitelným způsobem učitelům na FF MU data z jejich e-learningových kurzů (Moodle). Po zadání ID kurzu by se měli učitelé dozvědět základní statistiky typu – kolik studentů kurz navštěvovalo, kolik studijních materiálů měli k dispozici, kolik testových otázek bylo použito, jaké studijní materiály si studenti nejčastěji zobrazovali a jaké naopak třeba vůbec nepoužívali, jaké otázky byly nejlehčí a jaké nejtěžší apod. Takto zpracovaná data by měla ideálně v budoucnu sloužit k vylepšování online výuky.
Petra Hanušková
Vytvoření analytiky pro data Czechitas
Pročištění a sjednocení stávajících dat sbíraných do Google formulářů a Excelu a vytvoření analytiky, která by pomohla zodpovědět otázky, které Czechitas v souvislosti s kurzy a účastnicemi kurzů mají.
Zdislava Kyseláková
Zákaznická analytika s využitím RFM analýzy
Úprava, zpracování a analýza dat nad vybraným souborem zákazníků, jejich segmentace s využití RFM analýzy, zpracování výsledků a vypracování doporučení na základě zjištění (optimalizace oslovování zákazníků).
Ivana Žoldaková
Program pro optimalizaci sběru a čištění dat v prostředí malého podniku
Zefektivnění práce s daty v konkrétní společnosti, zkonstruování programu k prevenci chyb při sběru dat a automatizaci procesu čištění, dále pak příprava dat pro další potencionální rozšíření programu jako nástroje pro reporting a plánování logistiky.
Veronika Kobylková
Analýza změn chování uživatele po redesignu webu
Zjišťování změn chování uživatele po redesignu webu. Kde jsou slabá místa nového webového řešení a kde může klient přicházet o konverze.
Lucie Mořkovská
Analýza výkonu verifikačního nástroje DIVINE
Vizualizace dat pro účely usnadnění analýzy výkonu nástroje DIVINE, s důrazem na vývoj výkonu v čase a snadné odhalování výkonnostních regresí.
Terezie Vahalová
Aplikace pro náhodný výběr filmu
Ukázka, že data nemusí být využívána jenom pro racionální rozhodování. Mám pocit, že se ze světa vytrácí radost z objevování. Proto při spuštění mé aplikace Vám budou ukázány dvojice náhodných obrázků, které budou napojeny na různá kritéria (délka filmu, země, žánr,...). Uživatel pocitově vybere, který obrázek se mu momentálně líbí víc a na základě toho mu budou vybrány 3 filmy, které odpovídají jeho náladě. Do budoucna si představuji, že aplikace Vám bude schopna dávat jednoduché statistiky (kolik minut jsi strávil koukáním na filmy, z jakých zemí se nejčastěji koukáš, od jakého režiséra, atd.).
Barbora Najmanová
Analýza potenciálu pracovního uplatnění populace seniorů
Rozklíčování otázky jaký je potenciál zužitkování pracovních zkušeností seniorů v ČR (na základě vyhodnocení vzdělání, pracovního uplatnění, pracovních pozic atd. + projekce stárnutí populace).
Výsledek práce bude sloužit jako podklad k dalšímu projektu, který na základě výsledků analýzy navrhne aplikaci / webové rozhraní, které bude spojovat lidi vyššího věku s firmami, které budou mít zájem o spolupráci se seniory. Tento projekt bude mít za cíl najít uplatnění pro lidi v před důchodovém nebo důchodovém věku.
Kamila Chramostová
Tvorba funkční IS organizace Czechitas zahrnující sekci pro uživatele, tzv. členský systém, možnost přihlášení se na vzdělávací kurzy, sledování historie účasti na kurzech. Systém bude naplněn daty, která budou mít stejný formát jako dosavadní přihlašovací Google Forms na Czechitas akce.
Kateřina Brabcová
Produktová analýza zahraničních trhů
Porovnání průměrných cen TOP 50 produktů z vybraných kategorií z českého trhu se stejnými produkty na zahraničních trzích (Slovensko, Německo, Rakousko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko) za pomoci srovnání návštěvnosti příslušných e-shopů a následná vizualizace dat.
Sabina Křížová
RFM analýza
Analýza chování zákazníků na základě anonymních objednávkových dat zpracovaná v programu R a vizualizace dat v Power BI.
Markéta Lopraisová
Analýza vstupních dat, vizualizace dat (trend výpůjček, trend uživatelů, predikce uvedených skupin), doporučení knih.
Lucia Blašťáková
Sběr a zpracování dat z developer community fór konkurentů z oblasti vývoje LMS systémů.
Fóra obsahují nápady na další funkcionality systému, komentáře, dotazy k současným funkcionalitám a hlasování o zařazení nových funkcionalit, modulů či vylepšení do vývoje.
Důvodem sledování konkurence je možnost vypozorovat směr zájmu konkurenta, zmapovat obecné trendy a požadavky uživatelů konkurence a adekvátně přizpůsobit vlastní vývoj. Pravidelným analyzováním aktivních fór společností s velkou uživatelskou základnou (miliony uživatelů různých segmentů) dojde k zefektivnění vlastního vývoje a řešení je využitelné i pro další možné oblasti trhu – neomezuje se pouze na online vzdělávání.
Veronika Šancová
Na základě mého přání se jedná o reálný projekt. Je to zakázka pro ředitele Heuréka.cz, která bude použita k prezentaci na e-commerce fóru. Jedná se o analýzu zahraničních trhů - DE,HU,SK - zmapování podmínek pro možnou expanzi.
Simona Križovská
Ověření hypotézy, zda má Airbnb významný vliv na běžné pronájmy
Provedeno vyhodnocení nabídek pronájmů na Airbnb pro konkrétní vybrané městské části Prahy. Výsledky pak srovnány s běžnými cenami pronájmů. Výstupem vyhodnocení aktuálního stavu trhu s pronájmy.
Zuzana Uhříková
Analyza návštěvnosti turistů v českých ubytovacích zařízeních
Žebříček oblíbených cílových destinací v tuzemsku a zamyšlení se nad tím, proč právě tam míří turisté (rezidenti/nerezidenti).
Ivana Mitáčková
Internetové obchody pohledem ČOI
Kontroluje ČOI internetové obchody? Jakých prohřešků proti zákonu se internetové obchody nejčastěji dopouští a jaké jsou za to sankce? Jak se tyto údaje proměnily v průběhu 5let? Cílem práce je hledání odpovědí na tyto a mnohé další otázky, které mě během práce napadnou.
Michaela Raková
RFM segmentace - vizualizace a interpretace výstupu automatizovaného řešení zákaznické klasifikace
Studium principů RFM analýzy, zpracování podkladových dat pro RFM analýzu ve formátu csv nebo excel, vizualizace a interpretace výsledků automatizované RFM segmentace.
Tereza Hrudková
Návrh automatizovaného řešení, které umožní klasifikovat zákazníky podle RFM skóre
Lucia Blašťáková