O kurzu

Asertivní komunikace ti pomůže lépe prosadit své potřeby a zároveň respektovat názory a pocity ostatních –⁠ dovednost, která je klíčová pro úspěšnou týmovou spolupráci nejen v IT světě. 

Naučíš se, jak si nastavit hranice, zvládat konfliktní situace a nebát se říct svůj názor. Podíváme se na to, jak zvládat emoce, které mohou komunikaci komplikovat, a jak zůstat klidná a konstruktivní i ve vypjatých situacích. Přidáme k tomu i téma dávání a přijímání rozvojové zpětné vazby.

Budeš mít možnost trénovat na praktických úkolech, které simulují reálné situace z profesního života –⁠ ať už půjde o spolupráci na IT projektu, diskuzi v rámci týmu nebo jednání s partnery. 

 

 Proč si kurz vybrat

  • Kurz je zážitkový - chceme hlavně komunikovat a zkoušet si reálné příklady. Žádné dlouhé prezentace teorie nečekejte.
  • Máme malou skupinu do 12 studentek a k nim 2-3 lektory.
  • Reagujeme na vaše potřeby. Částečně se přizpůsobíme právě vašim situacím, které jste už zažili.

 

Proto to bez zapnutých kamer a vašeho aktivního zapojení nepůjde. Zároveň abychom zajistili bezpečné sdílení, nenahráváme a neposíláme záznam.

 

Pro koho je kurz určený

  • Pro ženy, které se chtějí zlepšit v komunikaci, ať už pracují v technických nebo manažerských pozicích. 
  • Je ideální pro studentky a absolventky našich cest a dlouhodobých kurzů se zaměřením na AI transformaci, datovou analýzu, UX design, testování či kybernetickou bezpečnost, které chtějí svou odbornou kvalifikaci doplnit o dovednosti, které jim pomohou efektivně komunikovat a spolupracovat v týmu. 

 

Co budeš na konci kurzu umět

Na konci kurzu:

  • Poznáš rozdíly mezi asertivní, pasivní a agresivní komunikací
  • Dokážeš lépe prosadit své potřeby a zůstat u toho klidná
  • Dokážeš efektivně odolat námitkám a přitom hledat řešení
  • Zvládneš pracovat s emocemi ve vypjatých situacích
  • Máš povědomí o technikách pro zvládnutí běžných i náročnějších komunikačních situací
  • Umíš podat konstruktivní zpětnou vazbu, kdy je potřeba a taky si o ni říct

Obsah kurzu

  • Co je asertivita a proč je důležitá (v IT profesích nebo při učení AI)
  • Typy komunikace (asertivní, agresivní, pasivní, pasivně-agresivní)
  • Jak emoce ovlivňují naši komunikaci
  • Techniky, jak efektivně vyjádřit své potřeby a zvládat konfliktní situace
  • Jak odolat námitkám a zvládat týmovou spolupráci
  • Právo říct “ne”, změnit názor, udělat chybu, požádat o to, co chceme
  • Základní emoce (strach, hněv, odpor, smutek, radost, překvapení), jakou informaci nám dávají
  • Význam zpětné vazby
  • Pozitivní a konstruktivní zpětná vazba
  • Diskuze a výhled na další komunikační dovednosti, které tě čekají na navazujících kurzech
  • Spousta praktických úkolů v breakout rooms

Jak kurz zakončíš

K získání certifikátu budeš potřebovat docházku na min. 3 lekce ze 4.

 

Související kurzy

Chceš se do komunikace ponořit ještě víc? Potřebuješ něco pokročilejšího? 
Přihlas se také na kurz Týmová spolupráce a náročné situace.


Chceš se podívat na to, kam bys ještě svoje softskills mohla rozvinout nebo jak je využít ve své profesi či profesní změně do jiného oboru, zkus naši kariérní konzultaci nebo kariérní koučink.

O čem to celé bude?

Přihlásit se na termín:

27
.
3
.
24
.
4
.

Online

No items found.
17:00
20:30
Hlavní lektor
Alena Miklová
Lektor
Kontaktní osoba
Karolína Žánová