UX, Testování nebo SLA. Jdeme do finále kurzu Poznej svět IT.
UX
Představuje celkovou zkušenost uživatele s jakoukoli aplikací (mobilní, desktopová apod.), která musí být přizpůsobena cílovému publiku. Cílem je dostat uživatele z bodu A do bodu B v rámci jednoduchého procesu – když nějaký zákazník použije váš produkt, chcete, aby ho použil i znovu a doporučil ho svým přátelům.
UXák je do jisté míry analytik a odpovídají i tomu způsoby, kterými získává od uživatelů zpětnou vazbu, např. interview, vývoj klikatelných prototypů apod.
Testování
Čím více chyb, tím méně spokojený uživatel. Jistě nechceme, aby uživatel před dokončením nákupu na našem e-shopu narazil na chybovou hlášku a produkt si ve výsledku nekoupil. Každou aplikaci je potřeba řádně otestovat. Testování softwaru dnes známe ve dvou hlavních podobách – manuální a automatizované. V rámci manuálního testování tester ručně projíždí jednotlivé procesy na základě zadání (test case) a pokud najde chybu (bug), reportuje ji skrz interní software vývojářům. Automatizované programování funguje velmi obdobným způsobem, jen se místo manuálního testování píšou testy, které spouští program. V dnešní době je to spíše kombinace obou přístupů.
Provoz
Zákazníci musejí být spokojeni a pokud se jim něco nefunguje, nebo si neví rady, je potřebovat zařídit dostupnou podporu, která uživateli pomůže. Ve větších firmách se objevuje struktura podpory, která je rozdělena na 3 úrovně – Level 1, Level 2 a Level3. Zatímco Level 1 řeší základní uživatelské požadavky, Level 3 už mohou být programátoři, kteří řeší chyby v softwaru
A to je konec?!?
Kurz tady sice končí, ale vaše cesta rozhodně ne, ta teprve začíná. V průběhu všech dílů jsem se vám snažil vložit pod článek užitečné materiály, ze kterých můžete čerpat v dalším studiu. Zároveň máte k dispozici spoustu Czechitas kurzů, které pokrývají většinu témat probraných v rámci kurzu.
Kontrolní otázky
Čím se zabývá UXák?
Jak probíhá proces testování?
Co je to SLA?
Doporučené odkazy/materiály