Každý IT projekt musí mít své řízení, tzn. člověka nebo skupinu lidí, kteří dokáží rozhodnout o rozsahu projektu a následně ho vést, koordinovat celý tým, tak aby práce na projektu byla efektivní. Firmy se často řídí určitým systémem organizace. Jsou 2 nejznámější – vodopád (waterfall) a agilní vývoj (agile).
Vodopád
Řízení projektu pomocí vodopádu znamená mít přesně stanovený plán, kde je malá možnost flexibility. Jednotlivé aktivity jsou za sebou – Analýza -> návrh -> vývoj -> nasazení. Výhodou je jednoduchá organizace, vše se nastaví na začátku projektu. Tento způsob se dá využít u menších jednorázových projektů.
Agilní vývoj
Realita v IT je ale trochu jiná, projekty se většinou v průběhu času mění (přichází se na nové okolnosti). Je proto nutné zvolit trochu flexibilnější způsob vedení a to nabízí Agile. Jedna z nejpoužívanějších metodik je Scrum, tato metodika říká, jak správně Agile využívat.
Analýza
V rámci analýzy se snažíme dozvědět co nejvíce informací o problému, který řešíme. Snažíme se zmapovat požadavky. Analýzy se může účastnit několik skupin (lidí) – Analytik, Product Owner, odborníci na danou oblast nebo zástupci uživatelů. Výsledkem analýzy by měla být specifikace, které by měl rozumět každý.
Kontrolní otázky:
Jaký je rozdíl mezi Vodopádem a Agilním vývojem?
Co je to Scrum?
Kdo je to Product Owner?
Doporučené odkazy/materiály